Klaipėdos jūrų uostas |
|
Mokomajame objekte pateikiama bendra Klaipėdos uosto informacija: struktūra ir valdymas; aptariami Klaipėdos uosto pranašumai. Interaktyvaus žemėlapio pagalba yra galimybė tyrinėti uosto struktūrines dalis. Pateikiama Lietuvos ir tranzitinių krovinių srautų dinamika, pristatoma uosto reikšmė Lietuvos ekonomikai.
Klaipėda – multimodalus, universalus, giliavandenis uostas (uosto kanalo gylis 13–14,5 m). Uosto įmonės teikia krovinių perkrovimo, sandėliavimo, logistikos, agentavimo ir kitas su uostu susijusias paslaugas. Jis per metus gali perkrauti iki 45 milijonų tonų įvairių krovinių. Čia įrengti naftos, konteinerių, ratinių (ro–ro), biriųjų ir skystųjų krovinių terminalai. Uoste veikia 19 stambių krovos kompanijų (didžiausia – AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“), laivų statykla AB „Baltijos laivų statykla“, laivų remonto kompanijos (didžiausia – AB „Laivitė“ laivų remontų dirbtuvė), teikiamos visos su jūros verslu ir krovinių aptarnavimu susijusios paslaugos. Iš čia trumpiausi atstumai sausuma iki svarbiausių pramoninių Rytų šalių regionų. Per Klaipėdos uostą eina pagrindinės laivybos linijos į Baltijos jūros, Europos, Pietryčių Azijos ir Amerikos žemynų uostus. Klaipėdos uostas – konteinerių krovos lyderis tarp Baltijos šalių uostų. Uoste suderinta jūrų ir sausumos transporto, Laisvosios ekonominės zonos (LEZ), logistikos ir pramonės įmonių veikla, plėtojama intermodalaus transporto veikla.